تبلیغات
ان تنصرلله ینصرکم ویثبّت اقدامکم - دانشگاه اسلامی
 

ان تنصرلله ینصرکم ویثبّت اقدامکم

 
 

یا اباصالح المهدی(عج) ادرکنی

 
 
بنده خدا
" alt="بنده خدا" >

با سلام
از آنجایی که جنگ امروز مهم تر و کارساز تر است نسبت به جنگ دیروز یعنی جنگ سخت ،لازم است که مسلمانان به هر نحو که شده است به دفاع از حق در این میدان مبارزه برخیزند،مخصوصاًاینکه مقام عظمای ولایت حضرت آیة الله خامنه ای (حفظه الله)نیز به این مسئله بسیار اشاره نموده اند،ما نیز با یاری حق به میدان آمده ایم تا از حق آن چنان که در توان داریم دفاع نماییم.
با ارائه ی نظراتتان ما را در این امر یاری نمایید.
یا حق
Email

 

 

پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

قالبهای مذهبی وبلاگ

بوی خدا

سایت جامع دفاع مقدس

سازمان پدافند غیر عامل

مجلس شورا ی اسلامی

پاسخ به سؤالات شرعی

پایگاه اطلاع رسانی آستانه مقدس قم

امام خمینی (ره)

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری(حفظه الله)

راه رستگاری

ائمه ی اطهار

وصیت نامه هفتگی

طنز جبهه

 

مطالب اخیر

فجر

یاری خدا

سیری در حکمت

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان بدانند که این حرکات مذموحانه ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی ، نشانه یعظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روز افزون آن است

داستان های خواندنی شماره 3

بهائیت چیست؟

یه نوع جنگ نرم!!!

لطفاً نخندید!!!

داستان های خواندنی «شماره 2»

استخاره با قرآن کریم

حرف دل با امام زمان(عج)

تأثیر جنگ نرم بر خانواده

داستان های خواندنی « شماره 1 »

نیروی خودی کدومه!؟؟؟

جوان آنلاین باور کن جنگ نرم جدی است

دیروز ، امروز

رهبر عزیزم معذرت از ...

تو و جنگ نرم !!!

دو بیت از آقا (حفظه الله)

یا ایها الذین امنوا ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

 

برچسب ها

بیت العدل علی محمد باب بهائیت صهیونیسم 

 

جستجو


 

نویسندگان

بنده خدا (20)

 
 

صفحات جانبی

دیدار مقام معظم ولایت با مردم بجنورد مهر 91

دیدار مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و معلمان خراسان شمالی

برخی عقاید وهابیت و رد عقاید

وهابیت چیست؟

کلیپ در پی اهانت به ساحت پاک و مقدس رسول اکرم (صلی الله علیه .آله)

جنگ نرم ، بصیرت

جنگ نرم

دانشگاه اسلامی

آشنایی با فرقه ی ضاله بهائیت

جنگ نرم به بیانی ساده!!!

گالری عکس های متحرک

وصیت نامه ای آسمانی

نسخه های شفابخش

آیات و احادیث پیامکی

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

 

دریافت کد موسیقی

سایت مراجع تقلید

 آیت الله سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جواد تبریزی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله محمد تقی بهجت (رحمة الله علیه‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله نوری همدانی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله  سید صادق شیرازی (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله لطف الله صافی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله ناصر مکارم شیرازی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله سید علی سیستانی (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله وحید خراسانی (مد ظله العالی ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جوادی آملی (مد ظله العالی ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جعفر سبحانی (مد ظله العالی)

جهت دریافت كد لوگوی مراجع كلیك كنید

خ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌‌‌‌‌اكریز


 

دانشنامه مهدویت

لوگو دوستان

 
 

آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

 

۱۳۸۵/۰۷/۲۵
دانشگاه اسلامی
بیانات در دیدار دانشجویان نمونه‌ و نمایندگان تشكل‌هاى مختلف دانشجویى‌

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌


خصوصیت این جلسه‌ى دانشجویى كه در ماه رمضان داریم، اولاً در پاكى و طراوت و طهارت فضاى این جلسه است؛ یك عده جوان، با دلهاى پاك و در فضاى قدسى ماه مبارك رمضان اینجا گرد مى‌آیید و مطالبى را - كه من خصوصیات آن مطالب را بعد اشاره خواهم كرد - مطرح میكنید كه حرفهاى از دل برآمده و ناآلوده‌ى به اهداف شخصى و سیاسى و امثال اینهاست. به نظر من، امسال كه قدرى این جلسه بیشتر به طرف آخر ماه هم افتاد، بیست‌وسه روز روزه گرفتید و ان‌شاءاللَّه روزه‌دارى و گذراندن ایام لیالى متبرّك «قدر» و تلاوت قرآن، دلها و روحهاى شما را نورانیت بخشیده و این نورانیت در این جلسه منعكس میشود.

خصوصیت دوم، طراوت دانشجویى و جوانى است كه در این جلسه هست و براى امثال من، غیر از استفاده‌اى كه احیاناً از مطالب مطرح شده‌ى در این جلسه خواهیم برد، این استفاده را دارد كه از لحاظ روحى، طراوت همنشین به همنشینِ فرسوده‌ى كهنسالى مثل ما هم سرایت میكند و ان‌شاءاللَّه به نیروى شما، ما نیرو میگیریم. لذا جلسه را مغتنم میشمارم و از دوستانى كه در این جلسه بیاناتى كردید و دوستانى كه جلسه را مدیریت كردند و كسانى كه قبلاً مقدمات این جلسه را فراهم و آماده كردند، من از همه‌شان صمیمانه تشكر مى‌كنم.

مطالبى كه در این جلسه بیان شد و معمولاً در این جلسات جوان و دانشجویى بیان میشود، چند خصوصیت دارد كه ما با همین خصوصیاتش، این جلسه و بیانات را دوست میداریم و مى‌پسندیم. یكى این است كه در اظهارات و تراوشهاى ذهنىِ شما، عناصر نو وجود دارد و طراوت نوپردازى فكرى در اظهارات مجموعه‌ى جوانهایى كه در این جلسه صحبت میكنند، هست و این مغتنم است. این نكته و بقیه‌ى آن دو، سه نكته‌ى بعدى را كه عرض میكنم، فقط براى این نیست كه یك توصیفى از جلسه كرده باشیم؛ بلكه براى این است كه توجه كنید این خصوصیات جزو مشخصه‌هاى بارز و جذاب محیط دانشجویى است و اینها باید حفظ بشود. پس اولین مشخصه، همین نگاه نو به مسائل و احیاناً تراوشهاى فكرى جدید و تازه‌اى است كه هست و این را ما دوست میداریم و لازم داریم.

خصوصیت دوم، نگاه و توقعات آرمانى است. این را به شما عرض بكنم، بعضى از این چیزهایى كه شما مطرح كردید، اگر در چرخ و پرِ تحلیل و بررسى قرار بگیرد، چیزى از آن باقى نمیماند؛ لیكن چون نگاه و توقع، نگاه آرمانى است، این مطلوب است. ممكن است دسترسى به یك آرمان میسّر هم نباشد، اما رها كردن آن آرمان هم، جایز نباشد. لذا نگاه آرمانىِ شما و توقعاتى كه ناشى از این نگاه هست، این براى ما مطلوب است؛ این را میخواهیم و باید باشد.

خصوصیت سوم، زبان انتقادى و طلبگارانه است؛ نبادا كسى تصور كند كه اگر این زبان انتقادى حتّى یك كمى تلخ هم باشد، حالا بنده كه اینجا نشسته‌ام، ناراحت خواهم شد، نه؛ اتفاقاً خودِ این زبان انتقادى هم برخاسته‌ى از همان نگاه و توقعات آرمانى است؛ راضى نبودن به آنچه كه داریم، معنایش میل و گرایشِ رسیدن به آن چیزى است كه نداریم و این درست همان چیزى است كه ما میخواهیم.

بنابراین هم «فكر نو»، هم «نگاه و توقعات آرمانى» و هم «زبان ویژه‌ى برخاسته‌ى از آن نگاه» را داشته باشید؛ اینها چیزهاى خوبى است. و اگر این خصوصیات محفوظ بماند، آن وقت جوانِ دانشجو نقش موتور را در یك قطار ایفا خواهد كرد؛ به حركت درآورنده، پیش‌برنده و جهت‌دهنده خواهد بود. و الّا اگر جوانها هم به وضع موجود - یعنى آنچه كه هست - قانع و راضى باشند، دیگر پیشرفتى متصور نخواهد بود؛ باید دائم بخواهند به نقاطى كه دست نیافته‌اند، دست پیدا كنند.

دو، سه تا نكته در خلال اظهارات شماها بود كه لازم است من اینها را عرض بكنم؛ یعنى واقعاً لازمه‌ى دفاع از انصاف هست كه این را بگوییم. این كه گفته شود در مبارزه‌ى با فساد یا اجراى اصل چهل‌وچهار هیچ كارى انجام نگرفته، نه؛ این طورى نیست. كارهاى زیادى انجام گرفته و دارد انجام میگیرد. من به آنچه كه انجام گرفته، قانع نیستم، از مسئولان بالاى كشور مرتب سؤال میكنم و از آنها میخواهم و مطالبه میكنم. لیكن این به معناى آن نیست كه آنها در این جهت حركت نمیكنند، نه؛ واقعاً كار دارد انجام میگیرد و پیشرفتهاى خوبى هم داشته‌اند؛ بخصوص در این یك سال اخیر، واقعاً كارهاى خوبى انجام گرفته است. البته شما بخواهید؛ شما نگویید كارى انجام نگرفته، اما جداً بخواهید و مطالبه كنید؛ این، آن چیزى است كه ما مایلیم.

یك نكته‌ى دیگرى كه من در خلال اظهارات شما دوستان دیدم، این است كه گویا این‌گونه تصور میشود كه عقبه‌ى كارشناسى دولت نهم، عقبه‌ى ضعیفى است یا اصلاً چنین عقبه‌اى وجود ندارد! من كه هر روز حدود شاید شانزده، هفده تا روزنامه را با گرایشهاى مختلف از جریانهاى مختلف كشور مرور میكنم و مى‌بینم، این، عیناً یكى از همان نقاطى است كه جریانهاى مخالف با این دولت مورد تأكیدشان است. ما تصور میكردیم كه این‌گونه اظهارات و شایعه‌پراكنیها خیلى تأثیر ندارد، اما حالا مى‌بینیم نه، بى‌تأثیر هم نبوده است! یعنى شما كه دانشجو و جزو قشر زبده و نخبه هستید، واقعاً تصور میكنید كه دولت، عقبه‌ى كارشناسى ندارد! نمیشود چنین قضاوتى بكنید، این‌طور نیست. یا مثلاً در اظهارات شما بود كه: تغییراتى كه در دولت انجام میگیرد، تا آن اعماق بدنه‌ى اجرایى، تغییر ایجاد میشود! این‌گونه نیست. خوب، دولتهاى متعدد و پى‌درپى‌اى با من سروكار داشته‌اند و من با آنها كار كرده‌ام؛ نوع كارشان، نوع تحركشان، نوع اقدامهایشان و تعویضهایشان را دیده‌ام؛ این ایرادى كه تقریباً یكى از سرلوحه‌هاى مخالفان - حالا مخالفان مذاقى، سیاسى و هر چه هست - با این دولت هست و مطرح میكنند، من به هیچ‌وجه تأیید نمیكنم؛ این‌طورى نیست. البته تغییر و تبدیلهایى در همه‌ى دولتها شده است؛ در بعضى دولتها بیشتر و در بعضى كمتر. و این دولت نهم، جزو آن بیشترها نیست. از این تغییرات وسیعتر و عمیق‌تر فراوان داشتیم. این شایعات روزنامه‌اى و اینها را خیلى ترتیب اثر ندهید.

حالا اینجا یك نكته‌ى اساسى مطرح میشود كه من همیشه در مواجهه‌ى با دانشجویان، روى آن تكیه میكنم؛ و آن، «پیدا كردن قدرت تحلیل مسائل و جریانهاى مهم كشور» است. سیاست در دانشگاهها - كه بنده همیشه روى آن تأكید كرده‌ام - به این معناست. ما دو كار سیاسى داریم: سیاست‌زدگى و سیاست‌بازى؛ این یك‌جور كار است. این را من به هیچ‌وجه تأیید نمیكنم؛ نه در دانشگاه و نه در بیرون دانشگاه؛ بخصوص در دانشگاه. یكى هم سیاستگرى است؛ یعنى حقیقتاً فهم و قدرت تحلیل سیاسى پیدا كردن؛ كه یكى از وظایف تشكلهاى دانشجویى این است. من تأكید میكنم، تشكلهاى دانشجویى - كه عمده نمایندگان آنها، در اینجا تشریف دارید - نوع برنامه‌ریزى و كار را به كیفیتى قرار دهید كه دانشجو قدرت تحلیل سیاسى پیدا كند؛ هر حرفى را به آسانى نپذیرد و هر احتمالى را به‌آسانى در ذهن خودش راه ندهد یا رد نكند؛ این قدرتِ تحلیل سیاسى، خیلى مهم است. ما غالباً چوب این را خورده‌ایم؛ نه ما، بلكه ملتهاى دیگر هم بر اثر خطاها و خبطهایى در فهم سیاسى‌شان، گاهى مشكلات بزرگى را از سر گذرانده‌اند. این، یك مسئله‌ى مهم است.

یك نكته‌ى دیگر هم وجود دارد و آن «عمق بخشیدن به معرفت دینى» در بین دانشجویان است. بر روى این هم من اصرار دارم و بارها هم این گفته شده؛ منتها بدنه‌ى دانشجویى، بدنه‌ى متبدّلى است و به شما هم باید عرض بكنیم. كافى نیست كه ما از لحاظ عاطفى و احساسى، به دین و مظاهر دینى علاقه‌اى داشته باشیم یا علاقه‌اى نشان بدهیم. یك وقت هم كه وقت استفاده‌ى از تعلیم و معرفت دینى است، بمانیم و نتوانیم وظیفه‌مان را تشخیص بدهیم یا از آن ایمان، پشتوانه‌اى براى عمل پیدا كنیم؛ این كافى نیست. باید كار معرفتى عمیق انجام بگیرد.

ببینید جوانان عزیز! آنچه كه امروز اتفاق افتاده است، این نیست كه یك دولتى در كشورى با مواضع خاصى بر سر كار آمده، مثل اینكه هر دولتى یا هر كشورى یك مواضع خاص سیاسى دارد؛ مسئله‌ى ما و مسئله‌ى جمهورى اسلامى این نیست، مسئله‌ى یك پدیده‌ى عظیم و بتدریج توسعه‌یابنده و ریشه‌دواننده‌ى در یك بخش مهمى از دنیاست؛ تشكیل یك نظامى كه معنویت، جزو بافت اصلى آن محسوب میشود. این یك پدیده‌ى بسیار مهم و مورد نیاز بشریت هم هست، كه مورد استقبال قرار گرفته است و بیشتر هم خواهد شد. نظامى كه بر اساس تفكر و معرفت اسلامى بر سر كار بیاید، نظامى است كه مسائل معنوى انسان، جزو عناصر اصلى آن خواهد بود. خصوصیت این نظام، این نیست كه به مسائل مادى توجه نخواهد كرد و هدفش را فقط معنویات قرار خواهد داد، نه؛ این یك مغالطه و نشانه‌ى غلط دادن است؛ كه در تبلیغات جهانى علیه ما، این نشانه داده میشود. به هیچ‌وجه این‌گونه نیست؛ بلكه معناى تشكیل چنین نظامى، این است كه عنصر گمشده‌ى از میان بشر، یعنى عنصر «معنویت» - كه تحت تأثیر پنجه‌ى قدرتمندِ قدرتمندان عالم است - به زندگى بشریت برمیگردد. همچنانى كه انسان به نان و هوا و غذا و صنعت و علم و پیشرفت و لذایذ زندگى نیازمند است، به ایمان و تقوا و پاكى و پاكدامنى و طهارت دل و نورانیت دل و مجذوب معارف الهى شدن هم نیازمند است؛ به اخلاق حسنه و مكارم اخلاقى هم نیازمند است. این بخش دوم را پنجه‌ى مؤثر قدرتمندان مادى دنیا، بتدریج از میان بشریت دور كردند؛ صد سال پیش مثل امروز نبوده؛ دویست سال پیش باز بهتر بوده است. این خاصیت یك نظام ویژه در وضع كنونى جهان است. این نظم موجود جهان - كه از صد سال، صدوپنجاه سال، دویست سال قبل قوّت گرفته - اقتضائش همین بوده كه دامن معنویت بتدریج از فضاى زندگى انسان جمع بشود و این به ضرر بشریت تمام شده است. بشر به پیشرفت علمى نیازمند است، به اكتشافات پى‌درپى - همچنان كه امروز بشر سرگرم این اكتشافات است و پیشرفتهاى شگفت‌آورى دارد - نیازمند است؛ اما در كنار معنویت. خوب، نظام اسلامى هم، آن نظامى است كه میخواهد این عنصر گمشده‌ى از تمدن و حیات بشرى را به محیط زندگى بشر برگرداند. این در بیان، كارِ آسانى است؛ اما در عمل، هم كار مشكلى است، هم معارضانِ خیلى گردن‌كلفتى دارد. همه‌ى كسانى كه منفعتشان در دنیا با ایجاد جنگ همراه است، با این مخالفند؛ همه‌ى كسانى كه كار و بارشان در دنیا با ترویج سكس سكه میشود، با این مخالفند؛ همه‌ى كسانى كه میخواهند سررشته‌ى ثروتهاى حیاتى ملتها را به دست گیرند، با این مخالفند؛ همه‌ى كسانى كه قدرت‌طلبى برایشان هدف اصلى است - در حكومتهاى كوچك و بزرگ دنیا - با این مخالفند. یعنى معارضانِ گردن‌كلفتى دارد.

خوب، حالا این نظام در ایران آغاز به كار كرد؛ كلنگش زده شد، بنایش به وجود آمد، تعالیم اولیه‌اش هم مثل مصالح ابتدایى كار، پاى كار ریخته شد و به نحوى، سازندگى و بنّایىِ آن هم شروع شد. اولاً یك نظام مثل یك بنا، مرده نیست؛ مثل یك موجود انسانى است؛ كمبودهایى پیدا میكند و میتواند این كمبودها را جبران كند؛ اگر غفلت كند، جبران نخواهد شد؛ اگر دقت كند و تلاش و سعى كند، زودتر و بهتر جبران خواهد شد؛ یعنى مثل یك موجود پویا و پیش‌رونده. یك نظام انسانى، این‌چنین است. بنابراین ما داریم با چالش پیش میرویم. و البته قضاوت من این است كه ما به طور محسوسى هم در همان جهت اهداف و آرمانهاى اسلامى این نظام پیش رفته‌ایم. یكى از دلائلش این است كه امروز نسل سوم و چهارم انقلاب، با آرمانهاى اسلامى آشنا و به آن علاقه‌مند است و گرایشش به مظاهر اسلامى زیاد است، و این آمادگى را دارد كه اگر تجربه‌اى در كشور به وجود بیاید كه كارهاى دشوار را از این نسل بخواهد، آنها را انجام بدهد؛ مثل دوره‌ى جنگ تحمیلى. یعنى این‌طور نباشد كه بعضى وضع كنونى ما را با دوران جنگ تحمیلى مقایسه كنند؛ دوران جنگ تحمیلى، یك آزمایش و كوره‌ى عملى بود؛ اگر در هر كشورى آن‌چنان وضع و آزمایشى به وجود آید، جانهاى تشنه و آماده‌ى به كار میآیند و استعدادها به فعلیت میرسند. امروز آن شرایط وجود ندارد؛ اما اگر به وجود آید، همان وضعیت پیش خواهد آمد؛ آن چیزى كه من دارم مشاهده میكنم، این است.

ما پیشرفت داشته‌ایم و در این ریزش و رویشى كه نظام اسلامى دارد، مجموعاً رویش ما از ریزشمان بیشتر بوده است و پیش رفته‌ایم؛ علاوه بر اینكه در میدانهاى گوناگون دیگر - میدانهاى علمى و غیره كه شماها گفتید و میدانید و بیان شد - پیشرفتهاى زیادى داشته‌ایم. ولى همچنان كار در ابتداى خود قرار دارد؛ ما اولِ راهیم؛ ما ابتداى راهیم. اولاً باید نظام را از لحاظ مبانى معرفتى‌اش كامل كنیم. ثانیاً بناى نظام را باید بر اساس آن مبانى معرفتى كامل كنیم؛ یعنى نظام اسلامى، دولت اسلامى و كشور اسلامى، هر كدام مترتب بر همدیگر است؛ اینها همه یكسان و یك چیز نیستند. تا كشور، اسلامى بشود، ما خیلى كار داریم. تا مكارم اخلاق اسلامى و دانشگاه اسلامى - همین توقعاتى كه شما دارید و آرزوهاى بلندى كه به حق در نسل جوان ما هست - تحقق پیدا كند، راه طولانى‌اى داریم. اینكه میگویم اول كار هستیم، یكى از نشانه‌هایش این است. و از طرف دیگر، این فكر، فكرى نیست كه در چهارچوب حصار جغرافیایى یك كشور بگنجد و بتواند بماند؛ این، به طور طبیعى باید انتشار پیدا بكند و عقبه‌ى عاطفى و فكرى ملتها را براى خودش كسب كند. البته از اول انقلاب، موارد متعددى از این را ما دیده‌ایم و پیش آمده است؛ امروز هم همین است؛ منتها احتیاج دارد كه این عقبه، هر چه بیشتر استمرار داشته باشد.

براى اینكه ما بتوانیم به این آینده‌هاى مطلوب برسیم، احتیاج به نسل جوانِ باهمتِ پُرانگیزه‌ى مؤمنِ تلاشگرِ كاردانِ راه‌بلد داریم. یكى از شرایط اصلى‌اش مؤمن بودن و متقى بودن است؛ اینكه میگوییم تشكلهاى اسلامى و محیطهاى دانشجویى، معارف و معرفت اسلامى را در خودشان عمق ببخشند، براى این است كه بتوانند این بار سنگین را بر دوش بگیرند و به منزل برسانند؛ والّا نمیشود. این نكته و حرف اصلى ما با مجموعه‌هاى دانشجویى است.

البته این را هم ما اضافه بكنیم كه مجموعه‌هاى دانشجویى - كه پایه‌ى اسلامى و پایه‌ى معرفتى دارند - در داخل دانشگاه، كارى نكنند كه رقابتهاى آنها یا معارضه‌هایى كه به نام رقابت انجام میگیرد، به تضعیف قواى این مجموعه‌هاى مؤمن بینجامد. این مجموعه‌ها همدیگر را حفظ كنند. من نمیگویم همه یك‌جور فكر كنند، همه یك‌جور سلیقه داشته باشند؛ نه ممكن است، نه لازم؛ لیكن از معارضه و تضعیف یكدیگر جداً خوددارى كنند. امروز این براى شماها روشن است. ممكن است ده، پانزده سال قبل از این، براى محیط دانشجویىِ آن روز روشن نبود و باید مكرر گفته میشد و میگفتیم؛ اما امروز شما این را میدانید. دشمن به طور ویژه، بر روى جریانهاى دانشجویى، سرمایه‌گذارى میكند؛ تا بتوانند در محیطهاى دانشجویى نفوذ و رخنه كنند و براى خودشان سربازانى را در آنجا تدارك ببینند. این كار با نامهاى مختلف دارد انجام میگیرد. امروز سرویسهاى جاسوسى امریكا و اسرائیل حتّى حرفى ندارند كه به تشكلهایى در دانشگاههاى ایران كمك مالى بكنند كه این تشكل به حسب ظاهر، وابسته‌ى به توده‌ایهاى سابقند. این در دانشگاههاى شما وجود دارد. مجموعه‌ها و گروههاى دانشجویى كه تشكیل‌دهندگان و تغذیه‌كنندگان اینها همین توده‌ایهاى چند سال قبل از این هستند - كه یك مدتى هم به تلویزیون آمدند و توبه و انابه و گریه كردند و از بزرگان نظام طلب بخشش كردند - امروز بعد از آنكه اردوگاه ماركسیزم به‌كلى متلاشى شده و غلط بودنِ آن حرفها، ایده‌ها و فكرها، با آن فلسفه‌نماها، بر همه ظاهر و مبرهن شده و دیگر وجود این جریان چپ، معنایى ندارد؛ اما در عین حال مى‌بینیم كه اینها را نگه میدارند و حفظ میكنند؛ چون احتیاج دارند؛ یعنى براى معارضه‌ى با جریان دانشجویى اصیل و سالم - كه همان جریان اسلامى و پایبند به معنویت و مفتخر به ایرانى بودن خود است - حاضرند زیر هر نامى، دانشجو را فعال كنند؛ زیر نام توده‌اى، سلطنت‌طلب و نامهاى گوناگون. شماها باید متوجه باشید. مسئولیت شما سنگین است؛ هم باید درس را بخوانید، هم محیط سیاسى‌تان را بشناسید، هم روى محیط سیاسى اثر بگذارید و هم خودتان را از لحاظ فكرى و روحى آماده كنید براى فردایى كه بلاشك وزن این نظام متكى به معنویت - یعنى نظام جمهورى اسلامى - در معادلات جهانى بین‌المللى، ده برابر امروز خواهد شد. مطمئن باشید كه ما چنین روزى را در پیش داریم و شما جوانهاى امروز، آن روز را خواهید دید. على‌القاعده آن روز ماها نیستیم؛ اما شماها هستید و خواهید دید آن روزى را كه وزن و ثقل و اهمیت جمهورى اسلامى در معادلات جهانى - چه از لحاظ سیاسى، چه از لحاظ علمى و چه از لحاظ بیان افكار سازنده - ده برابر امروز است. باید خودتان را ان‌شاءاللَّه براى آن روز آماده كنید.

از خداوند متعال مسئلت میكنیم كه همه‌ى شماها را حفظ كند و ذخیره‌هاى ارزشمند آینده قرار بدهد و توفیق رشد روزافزون به همه‌ى شماها عنایت فرماید، و ان‌شاءاللَّه خداوند شما را به پدر مادرهایتان ببخشد.


والسّلام علیكم و رحمةاللَّه و بركاته‌
نسخه چاپی 
برچسب‌ها :آرمانخواهی; رویشها و ریزشهای انقلاب اسلامی; مفاسد اقتصادی; سیاسی‌‌بازی و سیاسی‌‌كاری; اسراییل; ایالات متحده امریكا; ایران; ایمان; پیشرفت; معنویت‎گرایی; جوان; حكومت‎ اسلامی;

 

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin