تبلیغات
ان تنصرلله ینصرکم ویثبّت اقدامکم - جنگ نرم
 

ان تنصرلله ینصرکم ویثبّت اقدامکم

 
 

یا اباصالح المهدی(عج) ادرکنی

 
 
بنده خدا
" alt="بنده خدا" >

با سلام
از آنجایی که جنگ امروز مهم تر و کارساز تر است نسبت به جنگ دیروز یعنی جنگ سخت ،لازم است که مسلمانان به هر نحو که شده است به دفاع از حق در این میدان مبارزه برخیزند،مخصوصاًاینکه مقام عظمای ولایت حضرت آیة الله خامنه ای (حفظه الله)نیز به این مسئله بسیار اشاره نموده اند،ما نیز با یاری حق به میدان آمده ایم تا از حق آن چنان که در توان داریم دفاع نماییم.
با ارائه ی نظراتتان ما را در این امر یاری نمایید.
یا حق
Email

 

 

پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

قالبهای مذهبی وبلاگ

بوی خدا

سایت جامع دفاع مقدس

سازمان پدافند غیر عامل

مجلس شورا ی اسلامی

پاسخ به سؤالات شرعی

پایگاه اطلاع رسانی آستانه مقدس قم

امام خمینی (ره)

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری(حفظه الله)

راه رستگاری

ائمه ی اطهار

وصیت نامه هفتگی

طنز جبهه

 

مطالب اخیر

فجر

یاری خدا

سیری در حکمت

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان بدانند که این حرکات مذموحانه ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی ، نشانه یعظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روز افزون آن است

داستان های خواندنی شماره 3

بهائیت چیست؟

یه نوع جنگ نرم!!!

لطفاً نخندید!!!

داستان های خواندنی «شماره 2»

استخاره با قرآن کریم

حرف دل با امام زمان(عج)

تأثیر جنگ نرم بر خانواده

داستان های خواندنی « شماره 1 »

نیروی خودی کدومه!؟؟؟

جوان آنلاین باور کن جنگ نرم جدی است

دیروز ، امروز

رهبر عزیزم معذرت از ...

تو و جنگ نرم !!!

دو بیت از آقا (حفظه الله)

یا ایها الذین امنوا ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

 

برچسب ها

صهیونیسم بهائیت بیت العدل علی محمد باب 

 

جستجو


 

نویسندگان

بنده خدا (20)

 
 

صفحات جانبی

دیدار مقام معظم ولایت با مردم بجنورد مهر 91

دیدار مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و معلمان خراسان شمالی

برخی عقاید وهابیت و رد عقاید

وهابیت چیست؟

کلیپ در پی اهانت به ساحت پاک و مقدس رسول اکرم (صلی الله علیه .آله)

جنگ نرم ، بصیرت

جنگ نرم

دانشگاه اسلامی

آشنایی با فرقه ی ضاله بهائیت

جنگ نرم به بیانی ساده!!!

گالری عکس های متحرک

وصیت نامه ای آسمانی

نسخه های شفابخش

آیات و احادیث پیامکی

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

 

دریافت کد موسیقی

سایت مراجع تقلید

 آیت الله سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جواد تبریزی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله محمد تقی بهجت (رحمة الله علیه‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله نوری همدانی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله  سید صادق شیرازی (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله لطف الله صافی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله ناصر مکارم شیرازی (مد ظله العالی‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله سید علی سیستانی (مد ظله العالی)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله وحید خراسانی (مد ظله العالی ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جوادی آملی (مد ظله العالی ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آیت الله جعفر سبحانی (مد ظله العالی)

جهت دریافت كد لوگوی مراجع كلیك كنید

خ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌‌‌‌‌اكریز


 

دانشنامه مهدویت

لوگو دوستان

 
 

آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

 

جنگ نرم  1
بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی

بسم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اللَّه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الرّحمن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الرّحیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

جلسه، همان طورى است كه از یك جلسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دانشجوئى و جوان انتظار میرود. آنچه كه گفته شد - كه البته سخنان متقن و دقیق و نو توى حرفهاى این برادران و خواهرانى كه صحبت كردند، بود؛ تحلیلهاى درستى بود - انسان وقتى نگاه كلى به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اینها میكند، شاخصه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اصلى این حرفها، صفا و صداقت و دورى از مجامله و همان چیزهائى است كه از یك جوان، آن هم جوان درس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوانده و تحصیلكرده و نخبه انتظار میرود. البته شما همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دانشجوهاى كشور نیستید؛ شاید نماینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى تفكرات گوناگون و سلائق مختلف دانشجوئى هم نباشید؛ لیكن شكى نیست كه یك مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى عظیمى از دانشجویان، آنچنان مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندیشند كه شما اینجا بیان كردید؛ با اختلاف نظرهائى كه احیاناً در اظهارات شما بود.

من، هم با شما جوانهائى كه اینجا تشریف دارید، هم با مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دانشجوهاى كشور حرفهاى زیادى دارم، و گفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام هم؛ باز هم تا من توان داشته باشم و بتوانم حرف بزنم، با شما جوانهاى عزیز حرف خواهم زد؛ و مطمئنم آنچه كه آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این كشور را، بلكه آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اسلام و امت اسلامى را تأمین میكند، همین روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جوشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى پژوهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى طلبگارِ پراحساس و پرعاطفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى است كه انسان در مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نسل جوان دانشجوى كشورمان مشاهده میكند. یعنى شما ولو حالا ممكن است یك مطلبى را به طور قاطع معتقد نباشید، یا عمیقاً براى او استدلال نداشته باشید، اما مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى حركت دانشجوهاى مسلمان و مؤمن - با اختلاف نامها - در كل كشورمان یك نویدى براى آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این كشور و آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این نظام و آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى امت اسلامى است. خوب چیزهائى را مورد توجه قرار میدهید؛ خوب نكاتى را رویش تكیه میكنید؛ بر روى نكات درستى پیگیرى و پافشارى میكنید؛ این نقاط مثبتى است كه بحمداللَّه وجود دارد.

خوب، حالا من بعضى از مطالبى را كه جنبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى سؤال از من داشت یا فكر میكنم من باید توضیحى بدهم، اینها را چند دقیقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى بگویم، بعد هم یكى دو تا مطلب دیگر در ذهنم هست كه اگر وقت بود و به اذان نرسیدیم، عرض خواهم كرد.

یك بخش مهمى توى بیانات چند نفر از دوستانمان بود كه اشاره داشت به مجرمانى كه پشت پرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى حوادث اخیر حضور داشتند، و اینكه چرا اینها محاكمه نمیشوند، چرا مجازات نمیشوند، چرا با اینها برخورد نمیشود. من به شما عرض بكنم؛ در قضایائى به این اهمیت، با حدس و گمان و شایعه و این چیزها نمیشود حركت كرد. ما این انقلاب و این نظام عظیم را محصول مجاهدت یك ملت بزرگ و فداكارى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى عظیم جوانانى میدانیم كه چه در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى انقلاب، چه در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دفاع مقدس، چه بعد از آن تا امروز فداكارى كردند؛ مثل خود شماها، كه در صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى مختلف حضور دارید و گاهى كارهاى بزرگى انجام میگیرد. نمیتوانیم تداوم این نظام را و حركت كلى این نظام را در سطحى كه تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرى كلان رهبرى در او لازم است، به حدس و گمان و این چیزها مبتنى كنیم. این را شما بدانید، هیچگونه اغماضى از جرم و جنایت وجود نخواهد داشت؛ منتها ما - یا من یا شما، فرق نمیكند؛ چه شما كه دانشجو هستید و زبانتان باز است و راحت حرف میزنید، چه من كه یك مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى از تجربه و سالهاى متمادى كاركرد در میدان را با خودم همراه دارم؛ در این جهت با هم فرقى نداریم - نمیتوانیم حكم كنیم كه باید دستگاه قضا اینجور قضاوت كند؛ نه، دستگاه قضا باید نگاه كند، اگر دلائلى براى مجرمیت كسى، چه در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى سیاسى، چه در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اقتصادى، چه در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مفاسد گوناگون پیدا كرد، بر طبق او حكم كند. این شایعاتى كه شما شنیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید، بنده هم خیلى از این شایعات را میشنوم؛ ممكن است بسیارى از این شایعات مطابق واقع هم باشد و انسان شواهد و قرائنى هم برایش داشته باشد؛ اما قرینه و شاهد متفرق نمیتواند جرمى را علیه كسى اثبات كند؛ به این نكته توجه داشته باشید. لذا اینجور نیست كه فرض كنیم یك مجرم قطعىِ پشت پرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى وجود دارد كه دستگاه بنا دارد از جرم او به یك دلیلى بگذرد. این یك نكته.
نكته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دیگرى در كنار این هست: كارهائى كه نظام در سطح كلان با جنبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى شمولى كه بعضى از مسائل دارد، انجام میدهد، بایستى با ملاحظه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جوانب باشد؛ یك بعدى نمیشود به مسائل نگاه كرد. فكر میكنم اگر شما با این ملاحظات نگاه كنید، آنچه كه تاكنون انجام گرفته و آنچه در آینده انجام خواهد گرفت، هر ذهن باانصافى را قانع خواهد كرد.

موضوع دیگرى كه در بیانات دوستان مطرح شد، تخلفات یا حتّى جنایاتى است كه در خلال این حوادث از سوى نیروهاى ناشناس انجام گرفته. شما اشاره كردید به مسائل كوى دانشگاه یا از این قبیل مسائل - حالا كوى دانشگاه را چند نفر از دانشجویان عزیز تكرار كردند؛ شبیه كوى دانشگاه، مسائل دیگرى هم در این مدت اتفاق افتاده - یا مثلاً قضیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى كهریزك را گفتند. این قضایا واقعاً یكى از آن مشكلات و معضلات كار دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجرائى است. اولاً این را به طور قاطع بدانید كه با اینها برخورد خواهد شد. حالا نمیخواهیم جنجال بكنیم كه دستور بدهیم، این دستور توى رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها پخش بشود، باز یك پیوست زده بشود، باز یك پیرو زده بشود؛ من دوست ندارم كار تبلیغاتى انجام بگیرد؛ اما از اولین روزها دستور داده شده و كسانى دنبال هستند؛ منتها كارها باید درست با دقت و با مراقبت پیش برود.

در كوى دانشگاه، در آن شب معین، قطعاً تخلفات بزرگى انجام گرفته، كارهاى بدى انجام گرفته. ما گفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى براى این كار تهیه شود و به طور دقیق دنبال بگردند و مجرمان را پیدا كنند و وقتى پیدا كردند، به وابستگى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى سازمانى آنها هم هیچ نگاه نكنند و باید مجازات شوند؛ این را من به طور قاطع گفتم.

من از فعالیتهاى پلیس امنیتى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان، پلیس انتظامى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان، دستگاه بسیجمان تشكر میكنم؛ اینها خیلى كارهاى بزرگى كردند، كارهاى خوبى كردند؛ لیكن این یك بحث جداست. اگر كسى در وابستگى به هر كدام از این سازمانها یك تخلفى انجام داده، یك جرمى انجام داده، او هم باید جداگانه بررسى شود. نه خدمت اینها را به حساب جرم آنها ندیده میگیریم، نه جرم آنها را به حساب خدمت اینها ندیده میگیریم؛ حتماً باید دنبال بشود و دنبال خواهد شد. همین طور قضیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى كهریزك، كه حالا آن اعلام شد، پخش شد. قضیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى كوى دانشگاه هم دنبال میشود؛ حتّى افرادى كه كسانشان در این قضایا یا به قتل رسیدند - تعداد معدودى هستند - یا آسیب دیدند، آسیب مالى دیدند. بنا شده براى هر كدام اینها پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جداگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى تشكیل بدهند. دستور داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم، گفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم و این قضایا را دنبال خواهیم كرد؛ منتها توجه كنید كه این مسائل هیچكدام نباید با مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اصلى بعد از انتخابات خلط شود. حادثه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اصلى نباید تحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الشعاع این حوادث قرار بگیرد.

یك عده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى آنچه را كه بعد از انتخابات اتفاق افتاد، آن ظلمى كه به مردم شد، آن ظلمى كه به نظام اسلامى شد، آن هتكى كه از آبروى نظام در مقابل ملتها به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بعضى انجام گرفت، اینها همه را ندیده میگیرند، فرضاً مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى فلان حادثه را، زندان كهریزك را، یا قضیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى كوى را قضیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اصلى دوران بعد از انتخابات تا امروز قلمداد میكنند؛ این خودش یك ظلم دیگر است. مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اصلى، مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دیگرى است. مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اصلى این است كه مردم در یك حركت عظیمى، در یك انتخابات پرشورِ خوبِ كم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظیرى حضور پیدا كردند و این رأى بالا را توى صندوقها ریختند. هشتاد و پنج درصد شوخى است؟ این انتخابات، نظام را كه در این یكى دو سال اخیر همین طور پى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌درپى پیشرفتهاى اقتصادى و علمى و سیاسى و امنیتى و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللى براى خودش كسب كرده بود، در یك مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى عالى از امتیاز و آبرو قرار میدهد، بعد ناگهان مشاهده میكنیم یك حركتى صورت میگیرد براى نابود كردن این حادثه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى افتخارآمیز! مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اصلى این است.

البته اینى كه عرض میكنم، تحلیل است؛ خبر نیست. به اعتقاد من، با تحلیل من، این مسئله از بعد از انتخابات یا از روزهاى حول و حوش انتخابات شروع نشده؛ این از قبل شروع شده، این از قبل طراحى شده، برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزى شده. من متهم نمیكنم افرادى را كه دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندركار بودند، كه اینها دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشانده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بیگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایند یا انگلیسند یا آمریكایند - این را من ادعا نمیكنم، چون براى من این قضیه ثابت نیست؛ چیزى كه ثابت نیست، نمیتوانم بگویم - اما آنى كه میتوانم بگویم، این است كه این جریان، چه پیشقراولانش دانسته باشند، چه ندانسته باشند، یك جریانى بود طراحى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده؛ تصادفى نبود. همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان میدهد كه این جریان طراحى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده بود، حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده بود. البته آنهائى كه طراحى كرده بودند، یقین نداشتند كه خواهد گرفت.
بعد از انتخابات كه تحركاتى از طرف بعضى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها شروع شد، یك تجاوب نسبى هم از سوى جمعى از مردم تهران صورت گرفت، آنها امیدوار شدند؛ فكر كردند آنچه كه تصور میكردند، انجام شد و گرفت و امیدوار شدند. لذا دیدید كه این دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و وسائل رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى و صوتى و الكترونیكى و ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى و غیره حضورشان در صحنه را چطور تشدید كردند؛ صریح وارد میدان شدند. قبلاً امیدوار نبودند كه این كار بگیرد؛ بعد دیدند نه، گرفت؛ لذا سریع وارد میدان شدند؛ منتها خوشبختانه مثل همیشه كه مسائل ایران را بد میفهمند و ملت ایران را نمیشناسند، این دفعه هم نشناختند. اینها تودهنى خوردند، سیلى خوردند، ولى هنوز ناامید نیستند. من به شما عرض كنم دانشجوهاى عزیز! اینها ناامید نیستند؛ دارند قضایا را دنبال میكنند؛ به این زودى هم زمین نمیگذارند. اینها صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردانهائى دارند، صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردانهائى هم پیدا خواهند كرد.
دانشگاه باید بهوش باشد. دانشجوى مؤمن و مسلمان و دانشجوئى كه به كشورش علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند است و دانشجوئى كه به آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى كشور و آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نسل خودش دلبسته است، باید هوشیار باشد. بدانید اینها دارند طراحى میكنند؛ البته شكست میخورند. من الان به شما عرض میكنم، اینها در نهایت شكست میخورند؛ اما درجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بیدارى و هوشیارى من و شما میتواند در میزان خسارت و ضررى كه وارد میكنند، تأثیر بگذارد. اگر هوشیار باشیم، نمیتوانند صدمه و ضررى بزنند. اگر غفلت كنیم، احساساتى بشویم، بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تدبیر عمل كنیم، یا خواب بمانیم و اینجور عوارض به سراغمان بیاید، ضرر و زیان و هزینه بالا خواهد بود؛ ولو در نهایت موفق نخواهند شد.

یكى دیگر از موضوعاتى كه مطرح شد، مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى حمایتهاى رهبرى است از دولت یا از رئیس جمهور. خوب، این مطلب روشنى است. اتفاقاً یكى دو تا از خود دوستان هم بیان كردند. دولت كنونى و رئیس جمهور محترم مثل همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى انسانهاى عالم، یك نقاط قوّتى دارد، یك نقاط ضعفى. من كه حمایت كردم، از نقاط قوّت حمایت كردم. یك نقاط قوّتى وجود دارد، من از آن حمایت میكنم؛ در هر كى باشد، حمایت میكنم. كى هست كه این گرایش، این جهتگیرى، این تحرك، این جدیت را از خودش نشان بدهد و بنده در حد مسئولیتم از او حمایت نكنم؟ از شما دانشجوها كه دنبال عدالتید، من حمایت نمیكنم؟ خوب، چرا. آیا اگر از دانشجوئى كه عدالت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواه است و دنبال عدالت است، رهبرى حمایت بكند، این معنایش این است كه از نقاط ضعفى هم كه احیاناً توى آن دانشجو هست، انسان حمایت میكند؟ مسلّماً نه. قضیه این است. یك نقاط ضعفى وجود دارد، آن نقاط ضعف را بنده حمایت نمیكنم.

حالا یكى از سؤالها این بود كه چرا علنى موضع نمیگیرید؟ چون لازم نیست علنى موضع گرفتن؛ چه لزومى دارد؟ علنى موضع گرفتن نسبت به یك نقطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ضعف در یك مسئول، شما خیال میكنید كه چقدر كمك میكند به حل آن مشكل؟ هیچى. گاهى اوقات هست كه انسان اگر یك چیزى را بدون علنى كردن دنبال علاجش باشد، بهتر علاج خواهد شد، تا اینكه یك چیزى را انسان جنجالى كند. بله، یك وقت هست كه هیچ چاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى جز علنى شدن نیست؛ آنجا بله، انسان علنى میكند؛ لیكن اینجور نیست كه تصور بشود اگر چنانچه یك ایرادى، اشكالى در مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مسئولین اجرائى كشور وجود دارد و رهبرى با آنها مخالف است، حتماً بایستى این را در بلندگوها بیان كند؛ نه، گاهى اوقات مصلحت قطعى در این است كه انسان یك چیزى را علنى نكند.

حالا اینجا نگوئید آقا حقیقت و مصلحت. این تقابل حقیقت و مصلحت جزو آن حرفهاى محكم نیست. خود مصلحت هم یكى از حقائق است. اینجور نیست كه هرچه اسم مصلحت رویش بود، این یك چیز منفى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى باشد. بعضى اینجور خیال میكنند: آقا مصلحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندیشى میكنید؟ خوب، بله، گاهى انسان مصلحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندیشى میكند. خود مصلحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندیشى یكى از حقائقى است كه باید به آن توجه داشت؛ این جزو مسلّمات و واضحات اسلام است. البته این مسئله حالا جاى بحث و شكافتنش نیست، اما جزو مسلّمات است. صلاح نیست گاهى اوقات انسان یك چیزى را علنى كند. فرض كنید یك نقطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اشكال كوچكى هست، این را ده برابر بزرگش كنند، مایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ناامیدى و مایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى سیاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمائى و اینها قرار بدهند؛ چه لزومى دارد؟ خوب، انسان این را به شكل دیگرى حل میكند. بنابراین موضع نگرفتن علنى، ناشى از این علل منطقى و معقول است.
یك چیزى را هم حالا من بگویم، چون دیگر دارد وقت میگذرد. ببینید عزیزان! شماها میدانید - چون دیدم در بیانات شماها هم هست - امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یك جنگ عظیمى مواجه است، لیكن جنگ نرم - كه دیدم همین تعبیر «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به این نكات توجه دارید؛ این خیلى براى ما مایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه كسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فكرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرمید.

اینى كه چه كار باید بكنید، چه جورى باید عمل كنید، چه جورى باید تبیین كنید، اینها چیزهائى نیست كه من بیایم فهرست كنم، بگویم آقا این عمل را انجام بدهید، این عمل را انجام ندهید؛ اینها كارهائى است كه خود شماها باید در مجامع اصلى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، فكرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، در اتاقهاى فكرتان بنشینید، راهكارها را پیدا كنید؛ لیكن هدف مشخص است: هدف، دفاع از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى است در مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با یك حركت همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جانبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى متكى به زور و تزویر و پول و امكانات عظیم پیشرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى علمىِ رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى. باید با این جریان شیطانىِ خطرناك مقابله شود.

آنها براى حمله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى به جمهورى اسلامى استدلال دارند. به نظر من استدلالشان از دیدگاه آنها استدلال تامى است. در یك نقطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بسیار حساس جهان از لحاظ جغرافیائى، یعنى این نقطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خاورمیانه، خلیج فارس، دریاى سرخ، شمال آفریقا، بخشى از مدیترانه - این حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى عظیمى است دیگر - مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى امت اسلامى واقع شده. الان شما ببینید از این پنج تا، شش تا گذرگاه آبىِ حساسِ حیاتى كه در دنیا وجود دارد، سه تایش توى این منطقه است: تنگه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى هرمز است، كانال سوئز است، باب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المندب است. اینها گذرگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى مهمى است كه تجارت جهانى متوقف به اینهاست. شما نقشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جهان را بردارید جلوى رویتان نگاه كنید، خواهید دید كه این چند تا مركز چقدر براى ارتباط تجارى و ارتباط اقتصادى دنیا مهم است. بنابراین، این منطقه، منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى حساسى است. حالا در این منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بسیار حساس، یك قدرتى دارد قد میكشد و روزبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز خودش را بیشتر نشان میدهد. این قدرت با همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى استكبارى و دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى كمپانى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و شبكه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى عظیم اقتصادىِ مفسد فى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الارض مخالف است؛ با نظام سلطه مخالف است، با سلطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرى مخالف است، با ظلم مخالف است؛ خوب، این خیلى براى دستگاه استكبار مهم است. دستگاه استكبار فقط ایالات متحده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى آمریكا نیست، یا فلان رئیس جمهور و فلان دولت آمریكا یا فلان كشور اروپائى نیست؛ دستگاه استكبار یك شبكه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى عظیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترى است كه شامل اینهاست؛ شبكه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صهیونیستى هست، شبكه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى تجار اساسىِ بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللى هست، مراكز پولىِ عظیم دنیا هست؛ اینها هستند كه مسائل سیاسى دنیا را دارند طراحى میكنند؛ دولتها را اینها مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آورند، اینها میبرند. این مجموعه كه تویش دولت ایالات متحده هست، دولتهاى اروپائى هستند، خیلى از این نفتخوارهاى ثروتمند منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خودمان هستند، با یك چنین قدرتِ رو به رشدِ رو به اعتلاى در حال قدكشى بشدت مخالفند؛ بنابراین هرچه بتوانند، در مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى او كار میكنند. توى این سى سال هم بیكار نماندند، هرچه بگذرد هم باز بیكار نمیمانند؛ مگر آن وقتى كه شماها همت كنید؛ شما جوانها كشور را از لحاظ علمى، از لحاظ اقتصادى، از لحاظ امنیتى به نقطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى برسانید كه امكان آسیب پذیرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش نزدیك به صفر باشد؛ آن وقت كنار میكشند و توطئه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تمام خواهد شد. اینى كه من توى این چند سال به دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مرتب راجع به مسائل علم و تحقیق و پژوهش و نوآورى و جنبش نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزارى و ارتباط صنعت و دانشگاه و اینها این همه تأكید كردم، براى خاطر این است كه یك ركن امنیت بلندمدت كشور و ملتتان علم است.

و همین جا به شما بگویم، مواظب باشید توى این قضایاى سیاسى كوچك و حقیر نبادا دانشگاه تحت تأثیر قرار بگیرد؛ نبادا كار علمى دانشگاه متزلزل شود؛ نبادا آزمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى ما، كلاسهاى ما، مراكز تحقیقاتى ما دچار آسیب بشوند؛ حواستان باشد. یعنى یكى از مسائل مهم در پیش روى شما، حفظ حركت علمى در دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاست. دشمنها خیلى دوست میدارند كه دانشگاه ما یك مدتى لااقل دچار تعطیلى و تشنج و اختلالهاى گوناگونى باشد؛ این برایشان یك نقطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مطلوب است؛ هم از لحاظ سیاسى برایشان مطلوب است، هم از لحاظ بلندمدت؛ چون علم شما از لحاظ بلندمدت به ضرر آنهاست؛ لذا مطلوب این است كه دنبال علم نباشید.

حالا شما جوانانى كه گفتیم افسران جوان مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرم هستید، از من نپرسید كه نقش ما دانشجویان در تخریب مسجد ضرار كنونى چیست؛ خوب، خودتان بگردید نقش را پیدا كنید. یا مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با نفاق جدید، یا تعریف عدالت. من اینجا بیایم بنشینم یك بحث فلسفى بكنم، عدالت چند شعبه دارد، چه جورى است. حالا بامزه این است كه ایشان میگویند توى یك جمله بیان كنید. معروف است یك نفرى زمان شیخ انصارى پسرش را آورده بود نجف. دید طلبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها درس میخوانند و ملا میشوند و شیخ انصارى هم خوب، شخص بزرگى بود؛ هوس كرد پسرش را طلبه كند. آمد به پیش شیخ انصارى، گفت شیخنا! این نوجوان را من آورده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام و خواهش میكنم تا فردا كه میخواهیم راه بیفتیم برویم، شما او را فقیه كنید!

عزیزان من! شرط اصلى فعالیت درست شما در این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جنگ نرم، یكى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش نگاه خوشبینانه و امیدوارانه است. نگاهتان خوشبینانه باشد. ببینید، من در مورد بعضى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان به جاى پدربزرگ شما هستم. من نگاهم به آینده، خوشبینانه است؛ نه از روى توهم، بلكه از روى بصیرت. شما جوانید - مركز خوشبینى - مواظب باشید نگاهتان به آینده، نگاه بدبینانه نباشد؛ نگاه امیدوارانه باشد، نه نگاه نومیدانه. اگر نگاه نومیدانه شد، نگاه بدبینانه شد، نگاه «چه فایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى دارد» شد، به دنبالش بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عملى، به دنبالش بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تحركى، به دنبالش انزواء است؛ مطلقاً دیگر حركتى وجود نخواهد داشت؛ همانى است كه دشمن میخواهد.

شرط دیگر این است كه در قضایا افراط وجود نداشته باشد. طبیعت جوان، طبیعت تحرك و تندى است. این دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى زندگى شما را ما هم گذرانده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم؛ آن هم در دورانهاى انقلاب و اوائل مبارزات و اینها بوده. تندى را میدانم چیست. خیلى هم به ما نصیحت میكردند كه آقا تندى نكنید، ما میگفتیم كه نمیفهمند چقدر لازم است تندى كردن. میدانم تصور شما چیست، اما حالا از ما بشنوید دیگر. مراقب باشید تندروى، انسان را پیش نمیبرد. با فكر، تصمیم بگیرید. البته جوانِ امروز از جوان دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ما فكورتر است؛ این را به شما عرض بكنم. شما امروز جوانهائى هستید كه تجربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، اطلاعتان، آگاهى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایتان از آن دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جوانى ما - از پنجاه سال پیش از این - خیلى بیشتر است؛ قابل مقایسه نیست با جوان امروز. بنابراین توقع اینكه شماها مدبرانه و فكورانه فكر كنید و بدون تندروى، بدون افراط و تفریط توى قضایا، رفتار كنید، توقع زیادى نیست.

البته این را هم بدانید كه آنچه در بعد از انتخابات اتفاق افتاد، با همان حسابى كه عرض كردم، اصل قضایا خیلى خلاف انتظار ما نبود؛ اگرچه اشخاصى كه وارد شدند، چرا، خلاف انتظارمان بود. امیدواریم ان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شاءاللَّه خداى متعال یك فرصتى بدهد، بتوانیم باز با شماها یك وقتهائى توى دانشگاهى، جائى صحبت بكنیم؛ حالا كه مجال نشد.

والسّلام علیكم و رحمةاللَّه و بركاته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
نسخه چاپی 
برچسب‌ها :جنبش نرم افزاری; جنگ نرم; مفاسد اقتصادی; بصیرت; نظام سلطه; مسجد ضرار; امنیت; جوان; نخبگان; نظام جمهوری اسلامی ایران; آسیب‌شناسی‌ انقلاب‌ اسلامی; ارتباط صنعت و دانشگاه

 

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin